onsdag 6. mai 2009

Gimme gimme s'more!

Hvis jeg lager dette, vil jeg bli den mest populære jenta i Volda. Jeg vil ikke ta risken, for jeg kommer vel til å bli den tjukkeste også.





"Denne desserten vil du bare elske. Navnet s'mores kommer av at når du først har smakt en, så vil du alltid ha mer (more)!
Ingredienser

Byggkjeks:
125 g smør
2 dl sukker
2 stk egg
½ ts natron
½ ts vaniljesukker
3 dl byggmel
125 g hasselnøtter
150 g kokesjokolade


Slik gjør du:
Denne oppskriften gir 15 S'mores.

Byggkjeks (gir 30 stykker):
1. Rør smør og sukker lyst og luftig.Ha i ett og ett egg og visp dem lett inn.


2. Bland natron og vaniljesukker med mel og rør det inn. Tilsett hakkede nøtter og hakket sjokolade.


3. Bruk teskjeer til å lage små topper med røren på en stekeplate dekket med bakepapir. Stek kjeksene på 180 °C i ca. 10 minutter midt i ovnen. Avkjøles på rist.

S'mores:
1. Legg en rute med sjokolade på hver kjeks.


2. Ha marshmallows på et spydd og grill dem til de blir gylne.


3. Legg en varm marshmallow oppå hver sjokoladebit, legg en ny kjeks over det hele og vent et par minutter til sjokoladen smelter av marshmallowen."


JEG VIL SMAKE, MEN IKKE BAKE.

4 kommentarer:

maiken sa...

Hahahahaha..fedaste innledningen ever.

ella sa...

kjøp kjeks på butikken som ikkje e så søte, myyye enklere og null baking nødvendig;)

Lina Marie sa...

Takk takk.

joda, men må fortsatt ha grilla marsmallow. jeg liker ikke vanlige, nemlig. Hadde jo vært en fin ute, aktivitet i Volda en gang. Men takk for tipset!

tjommii sa...

sounds good :)